Related Paintings of unknow artist :. | Trapvormige pyramid and palace of king Zoser Sakkara | Arab or Arabic people and life. Orientalism oil paintings 481 | Marientag im Sabinergebirge | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 44 | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 131 | Related Artists:
carl gustav piloCarl Gustaf Pilo, konstnär, målare, född 1711 i Nyköping, död 2 mars 1793 i Stockholm
Han studerade vid Konstakademien och för Arenius samt vidare i Tyskland. År 1740 till 1772 bosatt i Danmark, där han utnämndes till hovmålare, professor och direktör för akademien. I Danmark utförde han ett antal porträtt bl.a. av Fredrik V och Juliana Maria samt de kungliga barnen.
Efter Gustav III:s statskupp år 1772 blev man i Danmark avogt inställd mot svenskar och Pilo blev helt enkelt tvungen att fly till Sverige. Han bosatte sig i sin barndomsstad Nyköping. Gustav III sökte upp honom med uppdraget, att måla kungens kröning. Pilo försökte avsäga sig det, för han hade ju faktiskt inte varit med vid kröningen och han hade aldrig tidigare målat en gruppbild. Men kungen var envis och han ville ha en motsvarande målning till Ehrenstrahls på Drottningholm av Karl XI:s kröning och Gustav III ville att Pilo skulle måla den. Pilo antog till slut uppdraget och 1782 till 1793 arbetade han med tavlan , utan att bli helt färdig, vilket man ser om man studerar den noga där man på flera ställen på målningen upptäcker flera dubbla ansikten. Dessutom experimenterade Pilo med asfaltsfärg, vilket gör att tavlan uppvisar många större sprickbildningar.
Tavlan Gustav III:s kröning hänger på Nationalmuseum och är Pilos kanske yppersta arbete och en pärla i svensk konst. Kompositionen är väl avvägd, koloriten glänsande harmonisk samt de individuella porträtten är briljant utförda.
Pilo bör räknas till våra främsta målare och var särskilt skicklig som kolorist, där man ser spår och inflytande från den venetianska skolan och från Rembrandt. Många av hans tavlor utstrålar festivitas detta gäller framförallt den stora kröningstavlan. Pilos betydelse i svensk konsthistoria kan också utläsas i att Postverket vid tre tillfällen använt målningar av P. som motiv vid frimärksutgivning. Bl a utgavs till Pilos 250-årsdag en detalj ur kröningstavlan.
Även två av Pilos bröder var också konstnärer, dock med mindre framgång, Jöns Pilo (1707-?) och Olof Pilo (1718-1795).
Ayne BruAyne (Aine) Bru (probably a Catalanization of Hans Bren) was a 16th century Renaissance painter of German origin who worked in Catalonia. He may have proceeded from Lummen, in the Duchy of Brabant. He is sometimes also called Lucius de Brun. His surname may also suggest provenance from the town of Brenn.
In 1502, he was hired to paint the main altar (retablo) in the church of the monastery of Sant Cugat del Valles, for which he was paid a staggering wage between 1504 and 1507.
On the central panel, Bru depicted the martyrdom of Saint Cucuphas (in Catalan, Sant Cugat) with enormous realism. The executioner cuts the saint's throat while Cucuphas remains tied to a tree trunk. Nearby, there appear another knife (in a basket) and a dog sleeping peacefully. This work is now at the National Art Museum of Catalonia (Museu Nacional d'Art de Catalunya).
The dog from Bru's painting of Cucuphas' martyrdom was later borrowed by Salvador Dale for a painting called "Dale Contemplating Nude" or "Dale Dale Dale".
The vast countryside that serves as a background anachronistically includes the actual monastery of Sant Cugat. Another panel, depicting Saint George (sometimes identified as Saint Candidus or simply as "Warrior Saint"), was attached to this one. It has been rejoined and is visible at the National Art Museum of Catalonia.
Marcel Durliat believes that though the expressionism in this painting is evidence of a Germanic artistic tradition, Bru's Quattrocento depiction of the standing figures in contemporary dress, as well as other details, indicate that the painter may have lived or studied in Northern Italy before moving to Barcelona.
Michele da Verona (Michele di Zenone) (born 1470) was an Italian painter of the Renaissance period.
He was born in Verona, a contemporary of Paolo Morando(Cavazzola), and may have assisted him in the decorative work for San Bernardino there. Inside the portal of San Stefano, Milan, is a large Crucifixion signed by him in 1500, and formerly in the Refectory of San Giorgio, of Verona. The same subject, dated by him in 1505, is in Santa Maria in Vanzo, Padua. In both pictures there is an imitation of the manner of Jacopo Bellini. In the church of Santa Chiara, Verona, are frescoes representing the Eternal, with Angels, Prophets, and the four Evangelists, dated 1509. Frescoes of later dates exist in the churches of Vittoria Nuova and Sant' Anastasia; while in the church of Villa di Villa, near Este, is a Madonna and Child, between SS. John the Baptist, Lawrence, Andrew, and Peter dated 1523.